Dersom du er ansvarlig på et prosjekt, en ordre eller et team, har du mulighet til å godkjenne timer på disse fra mobil enhet. Du vil ikke se prosjekter/ordrer/team hvor du ikke er ansvarlig.
Navigering
Du går til godkjenning ved å klikke deg inn på menyvalg "... Vis mer" nederst i høyre hjørne, og velger "Godkjenning timer og budsjett". Det kan hende du må logge deg inn ved første gangs bruk. Logg da på med ditt Mobile Worker brukernavn og passord. |
|
Her får du en oversikt over prosjekt, ordre og/eller team du står som ansvarlig på. Hver av dem viser hvor mange timer som ligger for godkjenning samt evt. budsjett som ligger "i faresonen" ift. antall timer satt opp. Du vil også raskt identifisere om det er personer som mangler å føre timer (se eksempel i bildet). |
|
Når du entrer en av dine ansvarsområder, vil du få 3 ikoner oppe til høyre, som vil hjelpe deg i arbeidet. |
|
Ukesvisning (nedtellings ikon) Her vil du få frem alle uker som inneholder ikke godkjente timer på hhv prosjekter, ordrer eller team du er ansvarlig på. |
|
Kalender Du kan sette opp datointervallet du ønsker å se timer for.
|
ProsjektGår du inn på prosjekter får du liste over alle aktive prosjekter du er ansvarlig på. Klikker du deg inn på ett av prosjektene kommer du inn på alle ordre tilhørende dette prosjektet.
|
|
OrdreGår du inn på ordre får du liste over alle aktive ordre du er ansvarlig på. |
|
Øverst til høyre har du et ikon for å åpne et filter, slik at du kan gjøre et utvalg for hva du ønsker å se. Her kan du filtrere på kunde, prosjekt, ordre mm MERK: Noen ganger er filter-ikonet markert med en oransje prikk, som forteller deg at det er noe her som kanskje krever din oppmerksomhet. Eksempel: Har du satt opp kun å vise ordrer som inneholder timer til godkjenning, kan det være at det ligger mange flere ordrer i listen som ikke vises. Slår du av denne innstillingen, vil du da se alle ordrer, uansett om den inneholder timer til godkjenning. Markeringen på ikonet blir da borte. |
|
Klikker du deg inn på en av ordrene får du en kalenderoversikt. |
|
Klikker du deg inn på en dag med ikke-godkjente timer vil du få liste over alle registreringene, og du kan godkjenne eller avvise timeføringen. |
|
På filter-ikonet oppe til høyre kan du ta utvalg på ansatte og status på timer. |
Team
Går du inn på Team-lista får du liste over alle ansatte du er ansvarlig for. "Vis detaljer" - her kan du se oppsummering av hvilke timearter som er registrert på i perioden. |
|
Klikk deg inn på en av de ansatte, og du får opp dagene med timer til godkjenning. |
|
Klikker du deg inn på en dag med ikke-godkjente timer vil du få liste over alle registreringene og få mulighet til å godkjenne eller avvise. |
|
På filter ikonet oppe til høyre kan du ta utvalg på ansatt og status på timer. |
Forklaring til andre ikoner
Ikon øverst til høyre i første bildet (3 vertikale prikker)
Her kan du endre språk og logge ut av modulen.
Ikoner nederst i skjermbildet
Dele (boks med pil opp)
Du kan sende link på melding, mail osv til siden om du vil minne noen på å godkjenne timer.
De må naturligvis ha en bruker med rettigheter for dette.
Åpne web (nettleser ikon)
Sender deg til websiden for godkjenningsmodulen.