Manuell start av synk applikasjonen
Timereg – Fil – Import/Eksport – Mosoft Sync – Start Mosoft Synk applikasjonen:
Statusvinduet vil åpnes og man kan se progresjon i synk. Oppstår det feil i synk mellom Timereg/3parts programvare, kan man sjekke logg for feilmeldinger.
Man vil også kunne se hvilke versjoner man har av applikasjonen, den viser først aktuell maskin synken kjører på, i tillegg til andre arbeidsstasjoner som benytter synkronisering. Se logg merket gult for eksempel.
Når synk er startet manuelt, kan man aktivere automatisk oppstart ved å krysse av for dette valget nederst til venstre i bilde.
Stopp/avslutt synk applikasjonen
Synk stoppes ved å høyreklikk på synk ikonet (nede til høyre på maskinen):
Velg Service – sto
Når du har stoppet applikasjonen, høyreklikker du igjen på synk ikonet og velger Exit. Synkroniseringen er da stoppet helt og man kan ev utføre en oppdatering. Synk må startes manuelt fra timereg etter at den har vært stoppet.
Synkroniseringsmeny
Høyreklikk på synk ikonet, følgende meny kommer opp:
Status – Bilde for synkroniseringsstatus åpnes, og man kan se progresjonen på synk. Oppstår det noe feil, vil dette også vises her:
For å tømme loggen, høyreklikk på en vilkårlig linje og velg tøm.
Service – Her startes/stoppes synk applikasjonen, programmet vil kjøre i bakgrunnen.
Exit – Applikasjonen stopper å kjøre på maskinen. Synk ikonet vil da forsvinne og den må startes i manuelt første gang.
I noen tilfeller kan det være nødvendig å stoppe synk vha oppgavebehandling på maskinen. Denne finner du ved å trykke ctrl + alt + delete på tastaturet, velg oppgavebehandling i menyen som kommer frem.
Velg prosesser og sorter på navn for raskere identifisering:
Merk prosess med navn MosoftSyncService.exe/MosoftSyncTray.exe og velg avslutt prosess.